Postępy w Ramarze #5

W ramach porządkowania podręcznika usunąłem z rozdziału z archetypami postaci kilka niepotrzebnych, niezbyt ciekawych, zbyt dziwacznych lub zduplikowanych typów postaci. Poniżej te odrzucone:

Dargentari – przebudził się u podnóży wulkanu Tor Palas nie wiedząc kim jest, ani jak się tutaj znalazł, otoczony pozostałościami ciała gospodarza. Szybko odkrył, że ognistym oddechem potrafi zakazić ludzkie umysły, aby wykonywali jego wolę. Ludzie ruszyli przeciwko niemu i pokaleczyli niemal śmiertelnie. Zaszył się więc w górskiej groty, której wejście zawalił i pogrążył się w hibernacji kierując jednym z wieśniaków, których umysł przejął. Raz na jakiś czas używa tego człowieka, by sprowadził mu żywność.

Anir – szpiegował w Rotakardzie dla księstwa. Kiedy wrócił do ojczyzny, by zdać raport spotkał się z wrogością miejscowych, ze względu na kolor skóry.

Dziedzic – kawaler ze starego rodu, pokłócony z rodzicami wędruje po kraju odcięty w dużej mierze od ich majątku.

Getycki szlachetka – pozbawiony ziem i władzy tuła się po Tiranie pomagając w walkach granicznych. Jeździ na pstrokatym wałachu.

Nauczycielka – naucza w wiejskiej szkole wszystkich przedmiotów. Marzy o poznaniu świata z bliska, a nie tylko ksiąg.

Ramianin z Ram – mówi łamanym vath, przybył tutaj jako poseł, ale postanowił zostać zafascynowany kulturą Tiranu.

Rybak – pochodzi z północnego wybrzeża, utracił rodzinę i dom, kiedy w jego wiosce przebudziły się pradawne siły, podróżuje szukając miejsca, które mógłby nazwać domem.

Rzeźbiarka – twórczyni wspaniałych posągów, wędruje w poszukiwaniu miejsc, gdzie jej kunszt jest potrzebny. Wozi ze sobą przykłady własnej pracy, aby móc pokazać wartość swojego rzemiosła.

Samir – honorowy wojownik, sługa Cesarzowej z dalekiego kraju. Jest gotowy na wszystko, aby wykonać zadanie wyznaczone przez Cesarzową.

Szklarz Thadryjski – specjalista od szkła wyszkolony w Thud Ma Atra, sprzedaje swoje usługi gdzie popadnie, szukając zaginionego brata.

Tarr niewolnik – kocha swojego pana, który traktuje go niemal jak równego sobie. Kiedy pan zaginął, Tarr ruszył śladem porywaczy.

Uciekinierka – wychowana przez kult używający krwawnika do rytuałów, utraciła pamięć, ale często w koszmarach ma wizję okropieństw, których dopuszczali się kultyści. W wizjach widzi czasem inny, dziwny świat, może z niego przybyła?

Upadły Szlachcic – kiedyś był poważanym baronem, stracił wszystko w wyniku dekretów księcia, do którego żywi wielką urazę. Oddał się pijaństwu i hazardowi, ale ciągle ma nadzieję, że kiedyś odzyska utracony zamek i włości, którym rządzą teraz chłopi.

Wieslański kapłan Peruna – prymitywny i zacofany Wieslanin, barbarzyńca z dalekiej północy, który przybył do księstwa śladem córki, która została porwana i sprzedana w niewolę.

Wieśniaczka – zebrała trochę grosza i korzystając z Kodeksu, który sprawia, że jest wolna, postanowiła zwiedzić świat. Wszystko ją zachwyca, chociaż na razie widziała tylko stolicę. Najmuje się jako służąca.

Wygnany kapłan – kapłan Atarów, który w strachu przed śmiercią zaczął poszukiwać sposobów przedłużenia życia z pomocą kynitu i magii. Uzależnił się od kynitu i został wyrzucony, gdy odkryto, że ima się magii.

Zagubiony Aniel – służyła Salubritasowi, który tajemniczo zaginął. Teraz stara się odnaleźć pana. Czy zniknięcie boga medyków ma związek z zarazą Fenari?

Zbieg z Getycji – członek ruchu oporu w Getycji musiał zbiec do Tiranu, gdy milicja Bela Roty wpadła na jego trop. Może zostawił w Rotakardzie rodzinę, która zostanie użyta by go szantażować, by szpiegował dla Rotakardu?

Zbrojna – kobieta w pełnej zbroi to rzadki widok w księstwie. Wyszydzana, ale tylko za plecami. Dobra w swoim fachu, najmuje się do różnych zadań. Należała do Kompani Czarnej Pieści.

Złodziejka – włóczy się po Antarze i okolicznych traktach szukając okazji do wzbogacenia się. Rzadko wdaje się w walkę. Marzy o wielkim łupie.

Zniekształcona – przezywana małpą, zniekształcona kynitem Thadri całe dzieciństwo spędziła w cyrku, trzymana w klatce i traktowana jak zwierzę. Nauczyła się dobrze znosić obelgi i radzić sobie w złych warunkach. Czuje się odpowiedzialna za śmierć rodziców w pożarze namiotu cyrkowego, który wywołała, by zemścić się na właścicielu. Mimo niewielkiego wzrostu posiada zaskakującą siłę, co ułatwia jej radzenie sobie z częstymi atakami.